י' , ילד עם CP – לעכב את התנועות העוויתיות

י' מצפת בן חמש וחצי עם  CP ילד יפיפה וחכם. לא מצליח לדבר. בפגישה ראשונה הגיע להוט לשחק וללמוד, קולט מהר, אבל חסר שליטה מספקת בגוף.  גופו  מתעוות וחוזר עם כל ניסיון לזוז. לא מצליח להיות בשקט.

עבדנו במשך מספר  שיעורים בעיקר על איטיות כאמצעי ללמידה . לימדתי אותו באמצעות תחושה וליווי התנועות שלו איך לעכב את התנועות המיותרות שהוא עושה.

היום שבוע לאחר שנפגשנו בפעם האחרונה, ראיתי ילד אחר. שקט, תנועות הרבה יותר רצוניות.

בפעמים קודמות כל הרמת רגליים אל הבטן  לדוגמא, לוותה בדחיפת רגליים שדחפה את כל הגוף במעלה המיטה ולוותה בהתעוותות הידיים ושאר הגוף.

היום לאחר שבוע שלא ראיתי אותו, מיד כשנכנס עם אביו והמטפל ראיתי שמשהו השתנה, הוא ישב על שולחן הטיפולים ניתן היה לראות נוכחות שקטה וממורכזת הרבה פחות תנועות עוויתיות.

בשיעור הוא יכול היה לקבל את הצעות הכוון שלי(הניתנות במגע יד עדין) ללא תנועות בלתי רצוניות ועם תרגום הרבה יותר מדויק לתנועה פונקציונאלית.

האב מדווח שהילד למד להפסיק להקדים קנה לוושט. הוא שותה ולא נחנק כפי שקרה עד לפני כמה ימים.

אני מעריך שבקרוב נראה שיפור ספונטני  בהגיית הברות ודיבור

מקווה להמשך שינויים משמעותיים כשאחזור מחו"ל עוד כשבועיים וחצי.

 

פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *